Tuesday, December 17, 2013

PRISONERS




















U naizgled mirnom predgradju, jednog tmurnog popodneva otete su dvije djevojčice, inače kćerke dvaju bliskih prijatelja, Kellera(Hugh Jackman) i Franklina(Terrence Howard). Kako je tog cijelog popodneva bio parkiran kombi poluretardiranog Alexa Jonesa(Paul Dano) ispred njihove kuče, policija, na čelu s detektivom Lokiem(Jake Gyllenhaal) uhite Alexa koji nema puno toga za kazati. Policija u nedostatku dokaza pusti Alexa no ubrzo ga uhvati Keller i zatoči u staroj trošnoj kuči, pokušavajuči serijom mučenja doznati lokaciju svoje kćeri.
To bio bio, uglavnom, sinopsis recentnog ostvarenja redatelja Denisa Villeneuvea(NAŠA MAJKA) naslovljenog ZATOČENE, koji je na američkom tržištu ostvario zamjetan uspjeh ali su splitska kina ostala indiferentna za prikazivanje istoga. I moram priznati, pogrijesili su, jer radi se o veoma dobrom, napetom ostvarenju, čija je jedina "mana"(trajanje od skoro 2 i pol sata), očito obeshrabrila naše kino distributere. Spor, no siguran tempo, na tragu ZODIJAKA, ili MISTIČNE RIJEKE, kombiniran s sigurnim režijskim vodjenjem i inspirativnom glumom skoro svih protagonista(izuzev Terrenca Howarda), čine ovo ostvarenje vrijedno gledanja. Iako će možda neke gledatelje, koji se ne mogu "obavezati", obeshrabriti poduže trajanje filma, moram vam sugerirati da usprkos trajanju, film ne gubi na svježini i napetosti, i u ni jednom trenutku ne kreče u domenu dosadnog i zamornog, što je hvale vrijedna činjenica. Postoji u filmu dosta podradnji, koje nisam htio spominjati u sinopsisu, zbog svrsihodnosti uživanja u djelu, čiji je jedan od bisera, polagano odmotavanje radnje, do napetog, "neočekivanog" klimaksa. Zaista mora se pohvaliti svaki film, iz ovog zahtijevnog žanra trilera/drame, koji uspije zadržati vašu pažnju, zanimljivim, emotivnim dijalozima, dok vam istovremeno lukavo, serijom zanimljivih scenskih ideja, odvrača pažnju od sitnih dokaza, krucijalnih za shvačanje cijelog ostvarenja. Moram i dodati da je film inferiorniji superiornijim žanrovskim uradcima kao što su SEDAM, MISTIČNA RIJEKA ili ZODIJAK, no samo zbog pomalo slabašne karakterizacije dvoje glavnih likova, inspektora Lokija i oca jedne od djevojčica Kellera, o kojima ni po završetku filma, ne znamo puno više nego na početku, što je, uz neuvjerljivu glumu Terrenca Howarda, jedina mana filma. Hugh Jackman još jednom dokazuje koliko je napredovao od eksploatacijskih prvih uloga(OPERACIJA SWORDFISH, KATE I LEOPOLD, VAN HELSING), i svakom se ulogom stavlja u najuži krug prve A svjetske glumačke lige koja kombinira uspješno onu blockbustersku(PRAVI ČELIK, WOLVERINE) i onu umjetničku stranu(PRESTIŽ, JADNICI) ovog zahvalnog "zanata". Jake Gyllenhaal(DONNIE DARKO, SOURCE CODE, PRINC PERZIJE) je stvarno odlično odradio svoju ulogu, s obzirom na činjenicu da je lik policajca Lokija morao izgraditi praktički iz ničega, dok je ostatak glumačke ekipe odradio više nego solidan, no minutažno minimalan posao(Viola Davies, Melissa Leo, Paul Dano, Maria Bello). Režija je sigurna i pomalo dokumentaristički nastrojena, kao niz snimaka koje su montažno ukomponirane s sivkastom tmurnom kamerom, što zajedno ostavljaju dojam beznadja i pesimizma, jako adekvatnog za jedan film s ovom tematikom. Sve u svemu jedno vrlo dobro, atmosferično pogodjeno ostvarenje, čija je ekspoloatacijska mana dugog trajanja, veoma umješno pretvorena u umjetničku vrlinu, u toj mjeri da vam je pomalo žao što film završava.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More