Wednesday, December 19, 2012

TO ROME WITH LOVE






















Prije nego sam pošao u kino gledati To Rome With Love(Rimu, s ljubavi) bio sam malo skeptican jer mi je jedan prijatelj(necu ga imenovat) natuknuo da ovaj film nije na nivou Allenovog prijašnjeg filma Ponoc u Parizu i da je zapravo osrednji ako ne i loš, definirao ga je kao nekakvu filmsku razglednicu Rima i ništa više. Pa s drugom konstatacijom se slazem, ovo jest svojevrsna razglednica Rima al definitivno nije osrednji ni loš, dapace, dobar je. Postoji razlog zašto ovaj film pa možda i mnogi drugi Allenovi filmovi izgledaju ponekad ako ne i precesto kao razglednice grada u kojemu se zbiva radnja. Razlog sam pronasao u tome što je Allen zapravo bolji pisac nego redatelj i scenografija i krajolik su mu samo tu da bi se opravdala forma filma odnosno da bi se zadovoljili svi oni gledatelji koji ne razume realno seciranje ponašanja ljudi kroz njegove filmove. A ovdje je seciranje možda pokazano više nego u bilo kojem njegovom filmu. Film prati ne 4 odnosa, nego 4 stereotipa ponašanja koja su sarkasticna i pomalo kazalisno naivno postavljena u scenografiju Rima(radnja bi se zapravo mogla događati bilo gdje) i upiru prste u prave krivce svih ovih  trivijalnih ne iskrenih odnosa koji prevladavaju u današnjem svijetu, a to smo mi sami. Istina je da smo svi mi u nekom trenutku u životu bili ili zajebani ili nas je zajebalo. Da bi svi radje izabrali bogatstvo nego sirotinju(ma kako god mi srali da je drugacije). Da je največi strah ljudi strah od samog društva, ljudi i šta će oni misliti i zbog toga se boje izraziti na sve načine koje zele i mogu. I da je jedina prava istina ta da je životno iskustvo jedini put do prave društvene inteligencije, jer kao što glasi ona famozna recenica iz kultnog filma Beskrajni dan - "bog nije sveznajuc i svemoguc, nego je samo toliko vremena prisutan tu da vec zna kako se ljudi ponašaju" jer vremena i civilizacije se mijenjaju, ljudi nažalost NE. U Centrala do 20.12. sigurno a poslije možda i ostane još koji tjedan ovisno o gledanosti.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More