Friday, January 9, 2015

EXODUS: GODS AND KINGS




















Prkosan vođa Mojsije(Christian Bale) ustane protiv egipatskog faraona Ramzesa(Joel Edgerton), postavljajuci tako 600.000 robova na monumentalan bijeg iz Egipta i suocavavši ih s Njegovim zastrašujucim ciklusima smrtonosnih zala.
Stvarno sam želio da loše ocjene na renomiranim filmskim portalima, i uglavnom loši kriticarski osvrti budu krivi prikaz stvarnog stanja poslijednjeg filma Ridleya Scotta(ALIEN, GLADIJATOR, PROMETEJ) naslovljenog EGZODUS: BOGOVI I KRALJEVI. I dok je trailer zaista oduševljavao svojom dobrom ukomponiranošcu dijaloga, efekata i glazbe, sam film sugerira nekakvu producentsku upletenost, koja je ne samo uvjetovala cenzurirani sadržaj filma, nego i njegov konačni izgled. Montažni rezovi, pogotovo od sredine filma prema kraju su vidljivi, i mislim da je Scott, podosta toga prisilno izrezao, što je dalo svojevrsan nedorečen ton cijelom filmu. Zaista, nakon odgledanog, ne možete ništa suvislo ili barem filozofski, pa cak ni vjerski izvuci iz onoga što se vidjeli, nego se nažalost, možete osvrnuti na stvarno spektakularne produkcijske vrijednosti filma, kroz savršenu scenografiju, i nadasve turbo uvjerljive vizualne efekte, koji nažalost nisu u službi filma, nego JESU film, a to nikad nije dobra stvar za jedan ovako potencijalno kontroverzan projekt. Cak i vodeci glumci, Bale(trilogija VITEZ TAME) i Edgerton(WARRIOR), nisu znali na koji nacin reagirati na ovakav prilicno jednolican i plošan scenarij, te su iznjedrili samo na trenutke inspirativne uloge, koje kroz vecinu filma neuvjerljivo progovaraju dijaloge i monologe ispred "zelenog platna", bez ikakve uvjerljive scenaristicke potpore, dok je cijela plejada renomiranih glumaca(John Torturro, Sigourney Weaver, Aaron Paul, Ben Kingsley, Ben Mendellsohn..) ostala na svega par neupečatljivih rečenica i ostala karkterno nedorecena, kao i cijeli film. Nizanje scena za scenom, bez ikakve kohezije ili stvaranja empatije za glavne likove koje prolaze zaista nejneobičnije trenutke ne samo svog života, nego života uopče, je ono što nažalost krasi ovaj film, i zaista je sugestivno, da je Scott, nakon uglavnom dosadnjikavo pretenciozno dijaloši nastrojenog i neprihvacenog SAVJETNIKA, htio odgovoriti na spektakularan nacin s EGZODUSOM, nažalost, uspio je samo odgovoriti na pitanje do kolike uvjerljivosti se može napregnuti uvjerljivost kompjuterski generiranih slika(CGI), odgovor je, dosta! Šteta je samo što nije odgovorio na sva ona pusta kontroverzna pitanja koja drže u vjerskim i inim ratovima polovicu svijetskog pucanstva, a imao je priliku, i ako moram dodati veoma skupu. Šteta što je upravo kroz možda i Scottov najlošiji film, njegov brat, kolega ali i veliki redatelj(TOP GUN, PRLJAVI IGRAJU PRLJAVO, MAN ON FIRE, DEJA VU..), dobio posvetu.. Tony Scott RIP!

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More