Monday, December 1, 2014

NIGHTCRAWLER

























Redateljski debi inace renomiranog scenarista Dan Gilroya(SVE ZA LOVU, PRAVI CELIK, BOURNEOVO NASLJEDJE) naslovljen NOCNE KRONIKE(NIGHTCRAWLER) je sve samo ne stereotipan. Naime, radnja se vrti oko inteligentnog ali i pomalog sociopatnog besposlicara Loisa Blooma(Jake Gyllenhaal), koji muku muci prezivljavajuci. U nemogucnosti pronalaska posla, jedne veceri nabasa na skupinu amaterskih snimatelja koji snimaju raznorazna nesrece odmah po dogadjanju i svoje materijale prodaju za dobru lovu obližnjim televizijskim kucama. Nakon što kupi digitalnu kameru i "zaposli" lokalnog beskucnika Ricka(Riz Ahmed), Bloom nece prezati od nikoga i nicega da prvi uhvati socni materijal.
Ako se mene pita jedan od boljih glumaca svoje generacije, koji je podlegao teškom mainstreemu samo jednom s PRINCOM PERZIJE(i krahirao), Jake Gyllenhaal, u poslijednje vrijeme sve bolje bira svoje uloge, ocito želeci postati jedan od najboljih karakternih glumaca svoje generacije. Od PLANINE BROKEBACK, preko ZODIJAKA, IZVORNOG KODA, POSLJEDNJE PATROLE, ZATOCENIH, NEPRIJATELJA pa do recentnog ostvarenja, bira sve kompleksnije uloge, koje bi ga evo upravo ove godine, mogle dovesti i do Oscara(ili u najgoru ruku nominacije). Njegov lik Loisa Blooma je jedan od uznemirujucih u poslijednje vrijeme, cemu je uvelike pomoglo drasticno gubljenje kilograma, što uvijek stvori svojevrsan metafilmski efekt. Ne samo to, nego je Gyllenhaal u pripremi za ovu ulogu zamijenio noc i dan, što je vidljivo u svakoj sceni. Nisam siguran, ali dojma sam kao da je covjek odlucio u kadru što manje treptati, što gledatelju nakon nekog vremena postane ocigledno i živcirajuce, još jedna cinjenica koja uzdiže njegovu ulogu iz mediokriteta. Što se tice samog filma, veoma je dobro napisan i naracija je više nego potentna. Film od laganog pocetka polagano nabija ritam i tenzije prema samom trilersko-akcijskom klimaksu, što uvelike podsijeca na DAN OBUKE(uzmite i "partnerski odnos" Blooma i Ricka tijekom cijelog filma pa ce te vidjeti slicnost). Nekima ce se sve to skupa uciniti previše nategnuto, ali istina je, da mi živimo u razlicitom svijetu neko Amerikanci, i vjerujem da su dogadjanja prikazana na platnu veoma bliska stvarnosti, koju mi jos, na našu veliku radost, ne možemo u potpunosti shvatiti. Kamera je veoma cista i jasna, bez velikih trzajucih efekata, što je veoma adekvatno za samu radnju filma, ciji se sadržaj vrti oko "sadržaja", koji mora biti jasan, da bi bio prodan. Sama akcijska završnica je jedna od napetijih i bolje režiranih u poslijednje vrijeme i mnogi "akcijski redatelji" bi mogli pozavidjeti na njoj. Gluma ostalih protagonista(Rene Russo, Bill Paxton) pada u drugi plan kada naelektrizirani Gyllenhaal dijeli ekran s njima, dok je jedino relativno nepoznati Riz Ahmed(CLOSED CIRCUIT), suptilnom, skoro pa amaterskom glumom, uspiješno stvorio perfektnu kemiju s Gyllenhaalom što odlicno "obavija" cijeli film u potentnu cijelinu. Sve u svemu jedno drugacije, dobrodošlo ostvarenje, koje ce u Hrvatskoj izgubiti bodove zbog nepoznavanja "terena" na kojem se ovaj film odvija(nešto slicno kao s u nas podcijenjenim DRAFT DAYOM), dok ce ambicioznije gledatelje uvesti u jedan skroz drugi svijet, svijet gdje se ljudi poistovjecuju s televizijom, gdje su nasilje, krv i bol nešto što se traži(jer lijepo je znati da je nekome gore od vas), gdje covjek kao najgora životinja manipulira s svojim plijenom prije nego ga dokrajci. Nakon odgledanog, pala mi je na pamet jedna ideja koja bi možda uzdigla ovaj film u domene remek djela, trebalo je možda u odjavnu špicu umetnuti odlicnu pjesmu RHCP "Throw away Your television", mislim da bi to imalo odlican metafilmski efekt.. Ali svejedno, i ovako film vrijedan vaše potpune pažnje, koju ce, vjerujem, bez problema tokom gledanja i zadobiti.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More