Monday, September 29, 2014

THE EQUALIZER


























Denzel Washington je možda i jedina dugovjecno profitabilna muška zvijezda, koja na svaki dobiveni dolar, zaradi puno puno više. Zato nije bilo ni cudno kad su mu za snimanje AMERICKOG GANGSTERA iskeširali 40 milijuna dolara plus postotak od zarade. Prilikom jednog intervjua rekao je kako ne radi ovaj posao radi novca, ali kako je isto lijepo dobiti takav cek na svoje ime, kako radi sebe, tako i radi društva kojem tada moze financijski pomoci. Naime, poznata je cinjenica da Washington konstantno pomaze mladim afroamerikancima nudeci im kojekakve stipendije i pomoc, kako u filmskom, tako i u edukacijskom sistemu.
Nakon neocekivanog hita SIGURNA KUCA, Washington se prešaltao malo u ozbiljnije vode, izvrsno odradivši LET, za kojeg je zaradio i Oscarovsku nominaciju, no tada se opet malo opustio s Mark Wahlbergom u 2 IGRACA, koji nije ostvario nekakv posebni financijski uspjeh, da bi se u profitabilni, ali i kreativni "mode" vratio ove godine s PRAVEDNIKOM(THE EQUALIZER), filmom, za kojeg je malo tko mislio da ce ostvariti box office otvaranje od 35 milijuna dolara samo na americkom tlu. Washington se ponovno "spario" s Antoine Fuquom(PAD OLIMPA, SUZE BOGA SUNCA, KRALJ ARTHUR), koji mu je donio Oscara s filmom DAN OBUKE, i zapravo je vrlo vidljivo da se njih dvojica savršeno razumijevaju. Naime, jedan ovako klišejiziran sinopsis o bivšem operativcu kojeg u starim danima "aktivira" afekcija prema mladoj prostitutki(minutažno minimalna ali efektna uloga Chloe Grace Moretz) koju namlate ruski kriminalci, zapravo miriše na nekakvo B- ostvarenje s Snipesom u glavnoj ulozi, no dvojac Fuqua-Denzel su odveli ovo ostvarenje u impozantne kreativne vode. Polagan, prijetec, eminentan ritam i karakterizacija naslovnog lika su ono što krase ovaj film, i moram priznati da je vidljiv utjecaj primjerice JACK REACHERA, sto je ako se mene pita hvalevrijedna cinjenica. Jos jedna stvar koja je prijeko potrebna i koju svaki ovakav film treba a to je uvjerljiv negativac, PRAVEDNIK posjeduje, u odlicnoj doktorskoj interpetaciji Martona Csokasa(segment kojeg JACK REACHER nije imao u mlakim negativcima). Akcija, barem ne ona vizualna, nije ovdje glavni akter, glavni akter jest suspense, suspense koji kulminira krajnjem stajanju "na rep" kriminalnoj zmiji, i zaista imponira Washingtonova uvjerljivost prilikom egzekucije pojedinih aktera. Mislim da bi rijetko tko mogao iznjeti ovakvu poprilicno samouvjerenu ulogu a da ne upadne u domenu karikature i neuvjerljivosti, i interesira me da li bi vec angazirani Russel Crowe(koji je napustio projekt) mogao napraviti nešto slicno, jer se radi o jos jednom odlicnom glumcu. Specijalni efekti imaju svojih pet minuta i to je zapravo najgori segment filma, koji u magnitudnoj sceni eksplozije izgleda cak pomalo naivno i srednjestrujaski. Uz to, film je ipak, ako se pita moju malenkost, 15ak minuta predug i nepotreban, i bilo bi sasvim prigodno da su montažne škare ucinile svoje u ponekim dijelovima. Sve u svemu jedan potentan akcijski triler, koji napetost gradi na suspensu, i kao takav se vjerovatno nece svidjeti akcijskim frikovima željnima konstantne akcije, dok bi onim suptilnijim, strpljivijim, pogao isporuciti bas ono što im treba, celuloidnu metafilmsku osvetu svim onim nepravdama koji se svakodnevno zbivaju pred njihovim ocima, dok "pravednici" jednostavno nemaju oružja, sposobnosti i hrabrosti da im se suprostave.. Šteta, dobro bi nam došao jedan PRAVEDNIK!

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More