Wednesday, September 4, 2013

ON THE ROAD






















Ocigledna je, i u istu ruku pomalo zabrinjavajuca cinjenica da distributeri imaju odrijesene ruke prilikom plasiranja pojedinih filmova na doticna trzista. Ne samo da pojedine naslove naslovno promijene po svojoj nekoj ideji, vodeci se razmisljanjem da upravo oni znaju koji naslov ce privuci veci broj publike(NOTHING HILL-JA U LJUBAV VJERUJEM), nego na coverima DVDova sporedne glumce stave u prvi plan(ravnajuci se po nekom objektivnom trenutnom zvjezdanom statusu) a glavne u sporedni. To je slucaj i s recentnim NA PUTU(ON THE ROAD) Waltera Sallesa(DNEVNIK S MOTOCIKLA) gdje je nas distributer odlucio na vrh velikim fontom staviti imena Kristen Stewart(SUMRAK saga), Kirsten Dunst(MELANKOLIJA, SPIDERMAN) i Vigga Mortensena(GOSPODAR PRSTENOVA) koji skupa imaju mozda jednaku minutazu u filmu kao samo jedan od naslovnih Sam Rileya(13, CONTROL) i Garretta Hedlunda(TRON;NASLJEDSTVO). No to su ipak neke druge trivijalnije price, vratimo se samom filmu. NA CESTI je ekranizacija nekakve generacijske art hit knjige Jacka Kerouaca, koji je ovom knjigom insprirao poveci broj "povremenih boema" da udju u A ligu i postenu "profesionalni boemi" bez ikakvog osjecaja za odgovornost prema ikomu i icemu. Film je uvrsten u sluzbenu selekciju Cannes film festivala što mu je zapravo i bila i jedina prava preporuka za gledanje. No redatelj Salles nije u potpunosti uspio uhvatiti taj neki opipljivi bouque za koju se citatelji kunu da je knjiga imala. Osobno, ne mogu usporediti knjigu s filmom, sto je po meni dobra stvar, jer ovako mogu dati nekakav objektivni sud recentnom filmu, izbjegavajuci subjektivnost usporedjivanja knjige i filma, koji precesto zna negativno utjecati na finalnu ocjenu potonjeg medija. Zapravo bi najbolje bilo okarakterizirati ovaj film kao nedorecen i ponajvise neujednacen. Previse je rezova napravljeno da bi se uhvatio neki kontinuitet boemizma, prljavstine i eksplicitne seksualnosti koja krasi vecinu filma. Na trenutke intiman i dijaloski vazan, a na trenutke trivijalan i nebitan, pokusavajuci eksplicitnoscu svega i svacega dati neki art tonus ukupnoj ocjeni, po meni jeftin trik koji nije uspio. Imam osjecaj kao da se redatelj Salles nije mogao odluciti kako ce tocno prikazati ovu knjigu, ili je mozda i on sam pogresno shvatio. Ono sto je dobro u filmu jest gluma svih protagonista, pa cak i Kirsten Stewart koja je pogodjena za ulogu kurve nimfomanke nesretno zaljubljene u pojednako nimfomanskog Douga u odlicnoj, gotovo savrsenoj intepretaciji Garretta Hedlunda. Jos jedna stvar koja me odusevila, jest scenografija, kostimografija i generalno sam uvjerljiv do bola prikaz vremena u kojem se radnja zbiva, bez skoro imalo upotrijebljavanja kompjuterski generiranih slika(CGI). Finalni zakljucak jest da je ovo ponajvise nedoreceno, neujednaceno filmsko ostvarenje, koje nazalost samo u dijelovima odusevljava, dok ce onima zeljnima neke opipljivije radnje ispasti kao cist gubitak vremena, a onim prevelikim boemima izgledati kao macji kasalj s obzirom na situacije koje sami prozivljavaju i dozivljavaju svaki dan. U videotekama.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More