Muslimanski Cecen(Grigoriy Dobrygin) imigrira ilegalno u Hamburg i kontaktira odvjetnicu(Rachel McAdams) i poznatog bankara(William Defoe), alarmirajuci tako sve relevantne agencije stacionirane tamo, a ponajviše njemacku obaviještajnu službu na celu s misterioznim Guntherom(Philip Seymour Hoffman) i CIA agenticu koja naizgled kontrolira sve(Robin Wright).
NAJTRAŽENIJI COVJEK(A MOST WANTED MAN) je ekranizacija poznatog romana renomiranog pisca John La Carrea(DECKO, DAMA, KRALJ, ŠPIJUN), i kao takav, atmosferno vec poznat svim ljubiteljima njegovog opusa. Dakle, nema tu Bond spravica, Bourneovih kaskaderskih pothvata, niti Huntovih nemogucih misija, ovdje je karakterizacija likova paradoksalno kazano u dekarakterizaciji, jer ipak su skoro svi protagonisti pravi špijuni, od krvi i mesa, kojima je glavni zadatak da se što manje zna o njima. I upravo tu leži pravi biser La Carreovih romana, u naizgled predvidljivo i narativno uobicajenoj špijunskoj akciji, koja ima svoju glavu i rep, nikad ne znaš tko ce na kraju isplivati kao negativac, što je motivirajuce kroz trajanje cijelog filma. Pomaže naravno i redateljev minimalizam i atmosfericna boja kamere, koju je Anton Corbijn "ispekao" kroz AMERIKANCA s Clooneyem. No, najbolji, tocnije najupecatljiviji tonus cijelom ostvarenju daju "boje i miris" Hamburga, grada naizgled lišenog emocija, kao stvorenog za proracunatost i hladnoscu špijunskog zanata, grada koji može i jest poslužio kao metafora pakla za naslovnog lika Gunthera, koji je zbog grijeha prošlosti, poslan u Hamburg da se "iskupi" ili kazni, ovisi kako tko gleda. Gluma svih glumaca je izvanredna i savršeno minimalisticki pogodjena, dok se najviše istice nedavno preminuli Hoffman(CAPOTE), koji jos jednom demonstrira svu svoju involviranost u likove koje tumaci, kroz kompleksan lik Gunthera, jednog od zanimljivijih likova u poslijednje vrijeme, koji nema svoj život, ili tocnije ima, on je špijun, ili bolje kazano definicija istoga i kao takav zastrašujuc za sve "protivnike". No, sve se na kraju svede na možda i jednu od metafilmskijih izjava u poslijednje vrijeme koja predivno funkcionira kroz cijeli film, da bi na kraju dobila svoj posebni i eminentni smisao - "potreban vam je dobar mamac da bi se uhvatila barakuda, a barakuda da bi se uhvatio morski pas", pažljiviji gledatelji, ce nakon odgledanog i analiziranog, shvatiti o cemu je zapravo rijec vam onog osnovnog sinopsisa, i kad "vratite film" na pocetak(možete slobodno doslovno i metaforicki, u tome i je rijetka ljepota i inteligentnost scenarija) shvatite bit kazanog i tek tada ce te se uistinu prepasti špijunskog zanata kao nikad dosad, i shvatiti da niste niti mamac u ovom velikom "akvariju", možda tek zrno šljunka, koji služi kao kamuflaža ili hrana mamcu.. Zastrašujuce, nema što!