Tuesday, March 4, 2014

THE MONUMENTS MEN























Smješten u doba drugog svijetskog rata, ODRED ZA BAŠTINU(THE MONUMENTS MEN) prati nesvakidašnju skupinu ljudi, kustosa, kipara, umjetnika, profesora, koji udruže snage, nebi li spriječili Hitlera u uništavanju največih djela svijetske umjetnosti, koje je sistematski pokradao iz osvojenih zemalja. Film je naime baziran prema istinitom dogadjaju, dok su ga George Clooney i Grant Heslov scenaristički "obogatili", no moram priznati, ne u pozitivnom smislu. Prema prvim trailerima i samoj vibri koju je film slao, činilo se kao da će biti riječ o najmanje zabavnom humorističnom ostvarenju s elementima akcije na tragu serijala OCEANOVIH, samo smiješten u milje drugog svijetskog rata, no nažalost, redatelj George Clooney je s ovim filmom ukaljao respektabilan redateljski status(ISPOVIJESTI OPASNOG UMA, LAKU NOĆ I SRETNO, MARTOVSKE IGRE). Očigledno je da je nakon uspjeha ARGA, producentski dvojac Clooney-Heslov, dobio odriješenu kesu prilikom odabira i realizacije slijedećeg projekta, i u recentnom ostvarenju je to vidljivo u svakom kadru. Naime film jednostavno pršti kvalitativnim produkcijskim dizajnom gdje se recimo ponajviše u scenografskom smislu šepuri s eskterijernim kadrovima devastacije pojedinih mjesta i gradova, no uz sav taj dizajn i produkciju, zaboravljena je najvažnija stvar, scenarij. Upravo loš, plošan scenarij je ono što čini ovim filmom prvim većim razočarenjem 2014 godine, ne zbog razloga što postoje objektivno puno lošiji filmovi, nego ponajviše zbog činjenice, da se s ovako ambicioznim budgetom, glumcima i sinopsisom, jednostavno moralo i moglo puno puno više. Uz scenarij rupastiji od ementalera treba spomenuti i totalno indisponirane glavne glumce, George Clooneya, Matt Damona, Bill Murraya, John Goodmana, Cate Blanchett, Jean Dujardin koji istinu za volju nisu ni mogli od "govna napraviti tortu", ali su se mogli bar potruditi, što vidljivo nisu. Karakterizacija likova ide pod ruku s plošnim scenarijom, i stvara efekt ne stvaranja nikakve afekcije prema ovim hrabrim protagonistima, nego i doslovce ne znate ama baš ništa od njima, što pri nekim tobože "smiješnim scenama" stvara čak i pomalo trashoidan efekt. Iako dosta Hollywoodskih filmova s nekim scenama idu nadograditi scenarij da bi se ispunila minutažna kvota, u recentnom ostvarenju se ćini kao da je obrnuto, kao da su Clooney i Heslov imali na umu neke samo njima smiješne i zanimljive scene, o onda su cijelu priču i scenarij nadogradili na to, što izgleda poprilično bedasto, neozbiljno, ali ponajviše zamorno, do te granice da već na polovici filma poželite da sve glavne protagoniste streljaju, samo kako bi prestali gledati kako se iz scene u scenu muče s glupastim dijalogom, tako mučeći i vas same. No ništa, nadam se zaista da su Clooney i ekipa prilikom prodaje svog kredibiliteta snimajući ovi film, dosta dobro zaradili, samo ipak mislim da su naknadno gledajući ovaj film, sigurno pomislili da je dobivena svota, ipak premala za jedno ovako razočarenje. Izbjegavati u velikom luku.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More