Wednesday, March 19, 2014

MUD























Dvojica dječaka, Ellis(Tye Sheridan) i Neckbon(Jacob Lofland) pronadju bjegunca imena Mud(Matthew McConaughey) s kojim sklope pakt, i odluče mu pomoći u bjegu od opasnih ljudi koje ga progone, dok ga usput pokušavaju ponovno spojiti s njegovom jedinom ljubavi, misterioznoj djevojci imena Juniper(Reese Witherspoon).
Neobičan i slabo promoviran film naziva MUD, je scenarističko i redateljsko "čedo" Jeff Nicholsa, osobe koja nas je počastila s vrlo dobrom atmosferičnom psihološkom dramom TAKE SHELTER(U ZAKLON) i tako zaslužila svoje mjesto pod kreativnom zvijezdom Hollywooda, što ukratko znači da se ambiciozni glumci željni kreativnih uloga i nagrada, u pauzi od skupih potencijalnih hitova, uglavnom obraćaju njemu/ima kada rade na novom filmu, želeći biti dio njega, a ne obrnuto. To je upravo bio slučaj i s recentnim ostvarenjem, gdje je McConaughey(DALLAS BUYERS CLUB, SVE MOJE BIVŠE) ohrabren dobrim kritikama za CIJENU ISTINE i UBOJITOG JOEA tražio još jedno atmosferično mračnije ostvarenje s snažnim dramskim elementom. Upravo je takva i uloga u MUDU, gdje naslovnog lika utjelovljuje s lakoćom i vizualnim stilom teksaškog "seljačine"(i naravno dobrim dijelom trajanja u "toplesu"), koji zbog manjka obrazovanja ili još vjerovatnije obiteljske disfunkcionalnosti, nerijetko završe na krivoj strani zakona, što redatelj Nichols fino generacijski povezuje s likom mladog Ellisa, koji je realno glavna uloga u filmu. Film naime narativno tijekom većine trajanja prati Ellisovu socijalno-obiteljsko-ljubavnu situaciju, koja pojavom Muda, dobije svoju svojevrsnu potencijalnu presliku, odnosno efekt vremenske korelacije Ellisa-Muda kao iste individue u različitim periodima života. Zanimljivo ostvarenje čiji je polagani narativni tempo zahvalan ponajviše zbog na početku dramskog, pa zatim kasnije i trileričnog otvaranja zapleta pa na kraju i akcijskog finiša. Ima tu stvarno žanrovskog materijala dovoljnog da se svatko poistovjeti s barem jednim danim segmentom, što je uvijek pohvalna stvar. McConaughey je i s odličnom ulogom u ovom filmu svojevrsno opravdao ovogodišnjeg Oscara, odnosno točnije ide u korist mojoj observaciji kako je u ove dvije godine s ulogama u CIJENI ISTINE, UBOJITOM JOEU, MUD, MAGIC MIKEU, TRUE DETECTIVE doživio golemi kreativni uzlet koji ga je doveo do hrabre uloge u DALLAS BUYERS CLUBU i zasluženog Oscara, a kojega će zatvoriti s ovogodišnjim potencijalnim kreativnim blockbusterom INTERSTELLAR redatelja Christophera Nolana(INCEPTION, DARK KNIGHT trilogija, PRESTIG). Reese Witherspoon(PLAVUŠA S HARVARDA), Sam Shepard(PAD CRNOG JASTREBA, THE RIGHT STUFF)) i Michael Shannon(U ZAKLON, MAN OF STEEL) imaju minutažno male ulogice i da bi ih se uopće moglo hvaliti ili kuditi, ali kažimo da nisu razočarili i rušili ukupni koncept filma, dok je zapravo prava pokretačka snaga filma mladi Tye Sheridan(DRVO ŽIVOTA) u ulozi Ellisa, pravo malo hrabro otkriće, koji bi u nekim drugim realnijim okolnostima bio distributerski gledajući naslovni "lik" plakata. Sve u svemu jedno zanimljivo ostvarenje vrijedno vaše potpune pažnje i još jedna potvrda redatelju/scenaristu Nicholsu da TAKE SHELTER(U ZAKLON) nije bio slučajnost, i da se od njega u narednim godinama očekuje puno više, što samo po sebi nije uopće mala stvar.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More