Drago mi je, kad mi se nakon pogledanog filma, javi želja za repetama istog, ne samo zbog samog interesantnog sinopsisa, nego i zbog potrebe, da slijedecim gledanjem, uhvatim sve one detalje, koje možda nisam instant pohvatao.
Upravo je to slucaj s recentnim INTERSTELLAR Christophera Nolana, ekranizacije istoimene knjige koja je podosta obradjena od strane scenaristickog dvojca Jonathana i Christophera Nolana, uz pomoc u "strucnom dijelu" od strane vodeceg fizicara i teoreticara Kip Thorna.
Film prati grupu istraživaca u bliskoj buducnosti, koji kroz novonastalu crvotocinu pokušavaju naci novi planet koji bi svojim karakteristikama mogao zamijeniti Zemlju. Razlog toj opasnoj i neizvjesnoj misiji jest prašina, koja je prekrila skoro citavu Zemlju i tako onemogucila normalno funkcioniranje i život na Zemlji, koji je dobio svoj rok trajanja, i to vrlo kratak.
Volili ga ili ne, Nolanu se ne može osporiti ingenioznost i ambicioznost, kako scenaristicka, tako i redateljska. Od genijalnog MEMENTA koji je doslovce "izvrtio" narativnu fluidnost filma i osvježio umjetnost, preko studijski uvjetovane ali i dalje dosta dobre NESANICE, do "game changera" BATMAN BEGINS koji mu je dao šansu da uradi neke svoje privatnije projekte, poput populisticki podcijenjenog PRESTIGA, zatim (osobno)najboljeg superjunackog filma svih vremena DARK KNIGHTA, koji je funkcionirao na toliko puno levela. Zatim jos jedan sasvim njegov projekt, na kojeg je cekao dugi niz godina da bi ga realizirao, INCEPTION, koji je ponudio opet nešto sasvim novo i žanrovski osvježavajuce, da bi nevoljko(zbog smrti Ledgera) odradio trecu instalaciju s DARK KNIGHT RISES, koja je kvalitativno gledajuci najslabija karika trilogije. No, sve je to dovelo do njegovog poslijednjeg i najambicioznijeg projekta koji je trebao promijeniti nacin kako gledamo na svijet, svemir, život, sve. Recentni INTERSTELLAR, zasad, barem prema brojkama na box officu, to još ne opravdava. Ne znam da li zbog trajanja od skoro tri sata, film je zaradio prosjecnu cifru od 50ak milijuna na americkom tržištu, što je realno gledajuci ispod ocekivanja za ovakav film. I dok je publika ocekivala svemirsku i ponajviše vizualnu egzistencijalnu epopeju, dobila je jos jedan osobenjacki film Nolana s srcem u središtu price. Naime, Nolan se odlucio za pomalo riskantan poduhvat, odbijajuci kompjuterski obraditi vecinu scena, kao i dosad, priklonio se realisticnijem tonu, koji ne nudi magnitudan efekt blockbustera, nego šturi prikaz sivila i tehnološkog minimalizma putovanja svemirom, koji je publiku željnu "Star Trek" tehnološkog modnog blještavila ostavio "gladne". Montažno, film na samom pocetku možda realno prebrzo preskace poneke važne emocionalne i naracijske dijelove, da bi nas možda i prebrzo smijestio u "centar našeg svemira", no od tog trenutka, sve puzzle, kako dijaloške tako i one trilerske, dobivaju svoje mjesto na Nolanovoj ambicioznoj ploci. Središnji dio filma je najbolji, i uspješno povezuje ambicioznost, emocije, triler, horor i dramu filma, koju jako dobro podkrijepljuje razumljivim objašnjenjima, koji prosjecnom puku nudi zadovoljavajuci efekt. Završnica filma jest "neocekivano-ocekivano" nastrojena, ali ne u svrhu tog vec vidjenog efekta kojemu se filmovi obicno tijekom cijelog trajanja podredjuju, nego u svrhu neceg veceg, višeg, van naših poimanja dimenzija, podredjuje se ljubavi, i završetku jednog velikog individualnog emocionalnog putovanja koje obicno završi gdje je i pocelo, ili obrnuto, na kraju gledajuci sasvim nebitno, jer vrijeme je nebitno, relativno.. Nije svrsishodno da dalje odajem radnju zbog efekta odmotavanja price, tako da cu samo jos kazati kako je gluma(Matthew McConaughey, Anne Hathaway..) na razini i adekvatna, bez previše preglumljavanja, ali i nekih ikonickih uloga, znaci u svrsi je realno vece price, što je i više nego dovoljno. Kostimografija i scenografija su odradjeni maksimalno realno i rijetko se gdje u filmu naivnost scena umiješa u radnju, što je hvalevrijedna cinjenica. Sve u svemu još jednu dobrodošlo Nolanovo ostvarenje koje ce kao i uvijek podijeliti kritiku i publiku, što samo ide u korist njegovoj neosporivoj scenaristickoj i redateljskoj genijalnosti, koja ga stavlja u sam vrh all time filmaša svih vremena.. Gospodine Nolan, molim Vas izvolite sa svojim sljedecim projektom, nestrpljivo ga ocekujem!