Saturday, January 11, 2014

THE COMPANY YOU KEEP





















Nekadašnja aktivistica protiv rata u Vijetnamu Sharon(Susan Sarandon), a koja je optužena kao sudionik ubojstva prilikom pljačke banke, biva uhvačena nakon 30 godina uspješnog skrivanja pod lažnim indentitetom. Priče se uhvati lokalni novinar Ben(Shia Lebuef) koji otkrije kako za to isto ubojstvo postoje još tri optužnice od kojih jedna glasi na ime dotičnog Nicka Sloana(Robert Redford) koji je navodno mrtav. Daljnjim istraživanjem Ben dolazi do odvjetnika Jima Granta(Robert Redford) za kojeg se ispostavi da koristi takodjer lažno ime, i ne prodje puno vremena prije nego će Ben i FBI polako povezati točkice. Suočen s teškom optužnicom Nick aka Jim se upusti u bijeg, u nastojanjima da dokaže svoju nevinost.
Robert Redford, iako skoro u svojim 80im godinama, ne prestaje redovito kako režirati, tako i glumiti, kako u svojim(JAGANJCI I LAVOVI) tako i u tudjim projektima, gdje nerijetko doživi hvalospijeve od publike i kritike(POSLIJEDNJA BITKA, LEGENDA O BAGGERU VANCU, KVIZ). U recentnom ostvarenju, THE COMPANY YOU KEEP, Redford se nalazi ispred i iza kamere, i više manje zanimljivo vuče konce ovog političkog trilera. Kad sam prvi put vidio trailer za ovaj film, moram priznati da su mi filmofilski apetiti porasli, ne samo zbog Redforda iza i ispred kamere, nego i zbog jednog od zvjezdanijih castinga gdje ekran zauzimaju glumački kameleoni kao Nick Nolte(RATNIK), Richard Jenkins(VISITOR), Brandan Gleeson(ČUVAR), Julie Christie(DOKTOR ŽIVAGO), Chris Cooper(ADAPTACIJA), Stanley Tucci(VRAG NOSI PRADU), Sam Elliot(UP IN THE AIR) uz kombinaciju s standarno uvjerljivim mladjim snagama Shia LeBeoufom(TRANSFORMERS 1,2,3), Terrencom Howardom(IRON MAN, ZATVORENICI) i Annom Kendrick(UP IN THE AIR). Iako su očekivanja bila velika, nakon izlaska u kino distribuciju, film je dočekan s blagim kinima, što mu je ostatku svijeta donjelo ograničenu distribuciju, tako da smo ga u lijepoj našoj dobili direktno na video, što nije baš obećavajuća činjenica. Istina je negdje izmedju, i mišljenja sam da je film zaslužio našu kino distribuciju, ali mogu i objektivno konstatirati da se radi o ambicioznom projektu koji je ostao negdje izmedju. Nije se naime, Redford mogao odlučiti što će točno da snima, ozbiljnu političku dramu ili punokrvni triler na tragu BJEGUNCA, što uzročno poslijedićno lišava ambicioznijeg gledatelja totalne angažiranosti i suosječanja za glavne likove i samu priču. Uz to kazana, ni tema nije baš aktualna, rat u Vijetnamu je sad već davno dio povijesti, i mladja generacije nama baš dodirnih točaka sa svim tim, što se sugerira u filmu, osim ako nam netko stariji ne ispriča taj dio američke prošlosti, što je samo površno Redford pokušao. Dojma sam naime, da je neuspjehu filma, najviše doprinio sam Redford, koji se malo previše trudio pokazati svima kako on još uvijek može, i kako je mlad i zavodljiv(scene trčanja, krupni kadrovi sebe), zbog čega je žrtvovao veliku dozu uvjerljivosti, ali ponajviše minutaže, čijom su žrtvom postali ostali protagonisti. Režija je staložena i pregledna, dok scenarij zapravo i nema neku posebno inspirativnu priču za ponuditi, izuzev par zgodnih dijaloga, koji su dodijeljeni svakome ravnopravno, da bi se zadovoljila glumačka ega. Sve u svemu jedno gledljivo ostvarenje, koje u niti jednom trenutku nije dosadno, ali ponajviše zbog kvantitete glumačkih veličina koje svaki u svom periodu zauzimaju ekran, ponajmanje zbog realne kvalitete i zanimljivosti središnje priče. Redford, mogao si puno bolje, sjedi, 3!

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More