Tuesday, June 25, 2013

MAN OF STEEL




















Očekivati dosta od nekog filma vrlo često zna ispasti kao dvosjekli mač, i upravo zbog tog razloga mi je dosta teško pisati recenziju za recentnog ČOVJEKA OD ČELIKA(MAN OF STEEL) jer pokušavam uvijek, pa tako i sad biti brutalno realan. Kad je skupi POVRATAK SUPERMANA iz 2006 propao komercijalno i kreativno, producenti iz DC Comicsa su tražili krivce, koji su njihovog najpopularnijeg junaka uspijeli uništiti gore nego sam kriptonit. I dok su prsti najviše bili upereni u redatelja Bryana Singera(X MAN 1,2, PRIVEDITE OSUMLJIČENE) moram biti iskren i priznati da meni taj film čak nije ni loš. Imao je pristojnu dozu svega, nije bio inteligentno pretenciozan, al je pružio ugodnu, ili još bolje kazanu "očekivanu zabavu". No, slab utržak na kino blagajnama je učinio svoje, i producenti su zauvijek htjeli izbrisati iz ove franšize imena kao Bryan Singer-redatelj i Brandon Routh-Superman, kao i sam ikonički naziv naslovnog junaka - Superman. Iako će se ta činjenica činiti čudna, ili još bolje kazano bespotrebna kod večine publike, onim upučenijima to uopče biti čudno kad uzmu u obzir da potpis izvršnog producenta i scenarista na novom recentnome "SUPERMANU" potpisuje Christopeher Nolan, koji već ima iskustva s micanjem ikoničkog imena iz naslova filmova(Batman- Vitez tame). I kako je u VITEZU TAME to bježanje od poznatog imena, zapravo bilo bježanje od uništene franšize, tako je to bio slučaj i na ovom projektu. No Nolan u VITEZU TAME nije samo uspio pobječi od imena, nego je s podosta realnosti pobjegao i od naivno kompjuterski megalomanskih scena koje oduševljavaju samo najmljadje, tako se približivši ozbiljnoj dramskoj publici. I vodjen tim vjerovanjem, a oduševljen u više navrata Nolanovom genijalnosti, očekivao sam previše od ČOVJEKA OD ČELIKA. Zapravo točnije, očekivao sam nešto totalno drugačije od svega odgledanog dosad, no zaboravio sam na jednu vrlo važnu činjenicu, Nolan nije redatelj ovog filma, to mjesto je rezervirano za po mom mišljenju odveč vizualnog Zack Snydera, koji je samo jednom u svojoj karijeri stavio formu ispred stila(WATCHMAN), njegov ostatak opusa su bili vizualne ekstravagance bez nekog kultnog bouquea(300, SUCKER PUNCH). Sama radnja filma je vračena na početak početaka, i osim dolaska ovog omiljenog nam vanzemaljca na Zemlju, pokazuje po prvi puta što je zapravo planet Kripton i njegova povijest, odnosno budučnost, što je po mom mišlljenju i najinovativniji dio filma. Ostatak filma, koji se zbiva nakon dolaska na Zemlju je odveč očekivan, i pokušao je pomalo naivno, spojiti nekakvu veliku dozu realnosti s velikom dozom djetinje vizualnosti. Dojma sam, kao da je "tata" Nolan bio prisutan na snimanju samo u nekim fazama filma, i tako večinu vremena ostavljao "djete" Snydera "samog kod kuče" s previše "igračaka", s kojima je on s entuzijazmom napravio vizualni kaos. Zapravo najbolji dio filma, koji ga možda u manjoj mjeri izdiže iz mediokriteta jesu vrlo dobro odabrane glavne uloge, od solidnog i uvjerljivog Henrya Cavilla(BESMRTNICI), kazališno odglumljenog Russella Crowa, preko dramski emotivnih Kevina Costnera i Diane Lane, do po meni nezamjetnih i nedovoljno iskorištenih Amy Adams i Michaell Shannona. I dok će neki hvalospijeviti ovaj film, možda čak ga i opravdavati s raznoraznim sci-fi objašnjenjima ponekih situacija, ja ču samo napisati još jednu rečenicu koja će pametnome biti dosta, ČOVJEK OD ČELIKA nije loš film, dobar je i gledljiv, no jednostavno nema onu stepenicu više, onaj realno metafilmični buque koji krasi trilogiju VITEZA TAME, a koja če vas tjerati da film gledate opet, i opet.. U Cinestara i Cineplexxa.

ser
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More